Työelämäorientaatio korkeakouluopintoihin kuuluvassa peliprojektissa
DOI:
https://doi.org/10.63388/pv.162580Avainsanat:
peliprojekti, peliopetus, pelinkehitys, työelämäorientaatioAbstrakti
Peliprojektin toteuttaminen ryhmätyönä on tyypillinen pelinkehityksen opetusmuoto. Tässä artikkelissa käsittelemme sitä, millaisilla tavoilla peliprojekti opintojaksona voi tukea opiskelijoiden työelämäorientaatiota. Teemme tämän esittelemällä kurssimallin, jota on toteutettu ja kehitetty Jyväskylän yliopistossa vuodesta 2013. Pohdimme erityisesti, miten työelämäorientaatiota tukevaa autenttisuutta ja omistajuutta voidaan toteuttaa opintojaksolla ja millaisia haasteita tähän liittyy.
Julkaistu
2025-12-19
Numero
Osasto
Katsaukset
Lisenssi
Copyright (c) 2025 Tanja Välisalo, Jukka Varsaluoma

Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-EiMuutoksia 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.
Viittaaminen
Välisalo, Tanja, and Jukka Varsaluoma. 2025. “Työelämäorientaatio Korkeakouluopintoihin Kuuluvassa Peliprojektissa”. Pelitutkimuksen Vuosikirja, December, 128–142. https://doi.org/10.63388/pv.162580.