Digitaalisen oppimispelin uusiokäyttö aikuisille suomen kielen oppijoille
Yhdessä opettajien kanssa suunnittelemaan kohderyhmäkohtaista Lukukuplaa
DOI:
https://doi.org/10.63388/pv.163593Avainsanat:
oppimispeli, aikuinen suomenoppija, lukutaito, osallistava suunnitteluAbstrakti
Tämä katsaus perustuu väitöskirjatutkimukseeni, jossa tutkin aikuisten toisen kielen ja luku- ja kirjoitustaidon oppijoiden teknologia-avusteista oppimista ja oppimispelien hyödyntämistä aikuisten lukutaito-opetuksessa. Esittelen tässä katsauksessa osallistavan suunnittelun tapaustutkimusta ja sen tuloksia. Tapaustutkimuksessa aikuisten suomenoppijoiden opettajat testasivat lapsille suunnattua digitaalista Lukukupla-oppimispeliä ja arvioivat sen soveltuvuutta aikuisille oppijoille, joilla on rajallinen lukutaito ja koulutustausta. Tämän katsauksen tarkoituksena on pohtia aikuisille maahanmuuttaneille lukutaito-oppijoille tarkoitettujen digitaalisten oppimispelien kohderyhmäkohtaista suunnittelua ja kehittämistä.
Julkaistu
Numero
Osasto
Lisenssi
Copyright (c) 2025 Eva Malessa

Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-EiMuutoksia 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.